100 rzeczy, które możesz robić rano, żeby mieć wspaniały dzień

poranne rytuały

unsplash.com/jeff sheldon

Poranne rytuały – rzeczy, które robisz na początku dnia – mogą dać Ci mnóstwo sił na cały dzień lub sprawić, że już o godz. 9 będziesz miała wszystkiego serdecznie dosyć.

Wybierz z listy 100 pomysłów, to co pasuje do Twojego stylu życia i pomoże rewelacyjnie zacząć dzień.

Lista jest otwarta – wpisz na forum Twoje poranne rytuały, a ja je chętnie dodam do zestawu!

(Dowiedz się więcej jak zadbać o to, żeby każdy dzień zaczął się dobrze)

  1. Wypij szklankę wody
  2. Pościel łóżko (admirał powie Ci dlaczego to super pomysł)
  3. Mocno przytul kochaną osobę
  4. Naucz się nowego słowa w języku obcym
  5. Zdecyduj, że wszelkie sprawy, które możesz załatwić w 2 minuty, zrobisz natychmiast jak się pojawią na horyzoncie
  6. Pomyśl do kogo z rodziny, przyjaciół, znajomych zadzwonisz dzisiaj, żeby chwilę porozmawiać „bez powodu”
  7. Medytuj (zacznij od 2 minut, 15 minut wystarczy)
  8. Czytaj powieść
  9. Wypij yerba mate, herbatę lub kawę
  10. Pomódl się
  11. Wypróbuj metodę „Porannych Stron” – zapisujesz wszystko, co przychodzi Ci do głowy, nie ważne jak mądre, bzdurne, wesołe, smutne, ważne lub błahe są to myśli. Chodzi o oczyszczenie umysłu. To dziennik tylko do twojego wglądu
  12. Biegaj
  13. Rób pompki, brzuszki, przysiady lub inne ćwiczenia, które nie wymagają wyjścia z domu
  14. Posłuchaj ulubionej muzyki
  15. Wyłącz radio, kiedy zaczną się wiadomości (nie potrzebujesz od rana nasiąkać  „newsami”, które są niewiarygodne, negatywne i nieprzydatne)
  16. Nie włączaj telewizora, szczególnie kanałów informacyjnych (patrz wyżej)
  17. Weź prysznic (także dlatego, że wtedy przychodzą do głowy świetne pomysły)
  18. Zaplanuj dzień, wybierz najważniejszą rzecz, którą chcesz zrobić (jednak osobiście robię to dzień wcześniej wieczorem)
  19. Ćwicz jogę
  20. Uważnie porozmawiaj z dzieckiem (nawet kilka minut jest cennych)
  21. Pomyśl za co być tego dnia wdzięcznym
  22. Idź na rower
  23. Czytaj Pismo Święte (na stronie Teologii Politycznej codziennie jest fragment Biblii z bardzo dobrym komentarzem ojca Jacka Salija)
  24. Potrenuj na siłowni
  25. Przygotuj posiłek do pracy
  26. Zrób ćwiczenie oddechowe
  27. Narysuj coś, może być selfi z twojego odbicia w lustrze 😉
  28. Wstań 2 minuty wcześniej (drobiazg, a po miesiącu uzbiera się godzina!)
  29. Zrób zdjęcie swojemu małemu dziecku. Po roku zbierzesz materiał na album o tym jak zmieniał się Twój bobas
  30. Nie otwieraj skrzynki e-mail na początku dnia (bo wtedy inni będą Ci dyktować, co jest tego dnia ważne. Dowiedz się jak być e-mail ninją)
  31. Rób aerobiczną szóstkę Weidera (A6W) czyli słynny trening na ładny brzuch (możesz ściągnąć aplikację na smartfona, wybór jest spory)
  32. Przeczytaj zaległy wpis na Motywacja Do 😉
  33. Poznaj jedno słowo ze słownika wyrazów obcych (dziś dowiedziałem się, że „kline” to greckie łoże biesiadne na wysokich nogach, z wygiętym podgłówkiem 🙂
  34. Odłóż pieniądze do skarbonki
  35. Pomyśl  komu możesz sprawić drobną przyjemność – zadzwonić, podziękować, pomóc lub dać upominek
  36. Przeczytaj coś inspirującego, np. fragment biografii człowieka, którego chciałbyś naśladować
  37. Wyprowadź psa
  38. Kochaj się
  39. Wypróbuj Five Minute Journal – notujesz w nim rano np. co sprawi, że ten dzień będzie świetny, a wieczorem jakie wspaniałe rzeczy Ci się przydarzyły
  40. Nie zaczynaj dnia od wejścia na Facebooka lub inne portale społecznościowe
  41. Zjedz śniadanie
  42. Posłuchaj inspirującego podcastu (np. w drodze do pracy)
  43. Idź na spacer
  44. Popedałuj na rowerze stacjonarnym
  45. Przeczytaj wiersz
  46. Pobaw się z dzieckiem (nie musi być długo, ważne, żeby to były minuty tylko dla Was)
  47. Zjedz coś super zdrowego
  48. Wstaw brudne talerze do zmywarki (jeśli nie robisz tego wieczorem, żeby zacząć dzień z uporządkowaną kuchnią)
  49. Zacznij dzień do zrobienia tego, co jest dla Ciebie najważniejsze (od razu po wstaniu z łóżka)
  50. Zrób śniadanie dla ukochanej/ukochanego
  51. Zaplanuj, co zrobisz dziś wyjątkowego lub po prostu innego  (np. wrócisz do domu inną trasą)
  52. Pomyśl, co  możesz przekazać do zrobienia innej osobie (może to mąż zajmie się popołudniu maluchem lub zrobi zakupy?)
  53. Zgromadź pod ręką wszystkie rzeczy, których będziesz potrzebować tego dnia
  54. Przygotuj się, żeby powiedzieć „nie” sprawom (i ludziom), które nie są ważne dla Ciebie i rodziny. Kawę z przyjaciółko możesz zaplanować na inny dzień
  55. Zrób ćwiczenia rozciągające
  56. Zastanów się, co możesz dziś pójść wbrew Twoim planom. Jest sposób, żeby temu zaradzić?
  57. Nie zostawiaj nic do przygotowania na rano. Np. ubrania dla siebie i dzieci przyszykuj dzień wcześniej wieczorem
  58. Sprawdź czy ktoś ze znajomych obchodzi dziś imieniny
  59. Pomyśl, które sprawy możesz załatwić  dziś w jednym bloku czasowym (idąc do biblioteki zrobisz zakupy, zaniesiesz płaszcz do pralni chemicznej i odbierzesz dzieci ze szkoły)
  60. Wybierz się na basen
  61. Wykorzystaj technikę „Jeśli…., to….” do planowania dnia
  62. Zaplanuj, co będziesz robił dzisiaj w przerwach w pracy
  63. Zdecyduj czego nowego nauczysz się tego dnia
  64. Przeczytaj jedno hasło z encyklopedii
  65. Tłucz w worek bokserski lub trenuj walkę z cieniem
  66. Obejrzyj dobrą mowę motywacyjną (jeśli takie filmy dają ci kopa)
  67. Wpłać pieniądze na szczytny cel
  68. Śpiewaj na cały głos podczas golenia
  69. Zadzwoń do babci/dziadka
  70. Rozwiąż sudoku lub inne zagadkę logiczną
  71. Co możesz zrobić dziś, żeby ułatwić sobie załatwienie ważnej sprawy w przyszłości?
  72. Sprawdź, czy wyłączyłeś żelazko
  73. Umów odkładaną wizytę u lekarza
  74. Zacznij planować wakacje lub wyjazd na ferie zimowe
  75. Zostaw liścik dla ukochanej/ukochanego
  76. Podlej kwiatki
  77. Wynieś śmieci
  78. Wyjdź z domu 5 minut wcześniej, żeby się nie spóźnić do pracy
  79. Trzymaj przy sobie notes, żeby natychmiast notować w nim sprawy do zrobienia lub pomysły, które przychodzą Ci do głowy
  80. Pomyśl: masz pieniądze, książki lub inne rzeczy do oddania?
  81. Posłuchaj audiobooka (w domu lub w drodze do pracy)
  82. Przygotuj ubranie i/lub torbę z akcesoriami, żeby po powrocie z pracy nie zwlekać z pójściem na jogging lub trening
  83. Przeczytaj historyjkę obrazkową, która Cie rozbawi (Dilberta, Fistaszki, Garfielda, Calvina i Hobbesa, Kapitana Żbika 😉
  84. Pójdź po smartfona (bo nie trzymasz go w pomieszczeniu w którym śpisz)
  85. Wypróbuj Bulletproof Caffee czyli sposób na kawę (z masłem), która nie sprawi, że po chwilowej euforii będziesz miał „zjazd”.
  86. Powiedz najbliższym za co ich kochasz
  87. Zaplanuj, co fajnego zrobisz w weekend
  88. Sprawdź czy jest dzisiaj koncert, wystawa, wieczór autorski lub inne spotkanie na które warto pójść
  89. Zrób orgiami
  90. Posprzątaj poranny bałagan, żeby po powrocie z pracy zastać w domu porządek (czasem wystarczy tylko uprzątnąć naczynia po śniadaniu)
  91. Przejrzyj listę ze swoimi dziennymi, tygodniowymi i miesięcznymi planami
  92. Pomyśl, jaki smakołyk kupisz wracając z pracy
  93. Wybierz film, na który zabierzesz do kina partnera lub dziecko
  94. Zaplanuj randkę z partnerem, kiedy i gdzie pójdziecie
  95. Sprawdź wychodząc z domu, czy niczego nie zapomniałeś
  96. Przed wyjściem z domu odłącz z gniazdka urządzenia, które są w trybie „stand by” (niech żyje green power i oszczędności!).
  97. Zostaw wystarczająco dużo karmy i świeżą wodę dla Twojego pupila
  98. Rozegraj partie szachów przez Internet (lub na żywo)
  99. Sprawdź prognozę pogody na popołudnie, żeby w czasie powrotu z pracy nie zaskoczyła Cie śnieżyca lub deszcz
  100. Odkładasz od kilku dni zrobienie czegoś? Zacznij dziś!