Śmiesznie prosty sposób jak osiągnąć cel

jak osiągnąć cel

thefreshexchangeblog.com

Kiedy chcesz coś zmienić w swoim życiu, osiągnąć ważny cel, robić rzeczy, których pragniesz i o których marzysz, czasem zacząć wcale nie jest najtrudniej. Na to może Ci starczyć silnej woli. Wytrwać  dłużej niż kilka  dni – to jest prawdziwe wyzwanie!

Dlatego kiedy usłyszałem o metodzie komika Jerry’ego Seinfelda postanowiłem szybko o niej napisać na MotywacjaDo.  Jest piękna w swojej prostocie. Na czym polega?

[FM_form id=”7″]

Po prostu…

…nie zrywaj łańcucha

Seifeld  zauważył, że skoro chce być coraz lepszym komikiem to powinien pisać coraz lepsze gagi i to codziennie. Jak się do tego zmusić? Nasz komik kupił wielki ścienny kalendarz, który obejmuje cały rok. Czerwonym markerem rysował krzyżyk każdego dnia kiedy napisał nowy dowcip.

I tak zaczął rosnąć łańcuch. Każdego dnia coraz dłuższy. Motywacja Seinfelda rosła razem z nim, a on sam był coraz bliżej celu (który osiągnął).

jak osiągnąć cel

Jerry Seinfeld’s ma sporo na głowie

 

Twoim jedynym zadaniem jest nie zerwać łańcucha – tłumaczy Jerry Seinfeld.

Żeby zastosować jego metodę:

– wyznacz cel

– zdecyduj co konkretnie zrobisz

– zaznacz na ściennym kalendarzu (lub skorzystaj z sieciowego narzędzia) kiedy to zrobiłeś

Kiedy robisz coś codziennie, staje się to twoim nawykiem, wchodzi w krew i po pewnym czasie kosztuje Cie minimum wysiłku. Tak jest np. z jazdą samochodem. Z upływem czasu staniesz się ekspertem. Widok długiego łańcucha ciągnącego się przez tygodnie, a może miesiące, da Ci potężną motywację. Krok po kroku i twój cel jest bliżej.

Zacząłem pisać powieść – codziennie (poza weekendami) siadam do niej na godzinę. Tworzę łańcuch. Dzień po dniu dodaję do siebie małe fragment tekstu. Wiem, że dzięki temu za rok będę miał gotowy bestseller 🙂

 

Moje motto na dziś:

Nie zrywaj łańcucha (co innego kajdany)!

 

KRÓTKI PORADNIK JAK SPRAWIĆ ŻEBY POWSTAŁ MOCNY ŁAŃCUCH (NAJWAŻNIEJSZY PUNKT NA KOŃCU)

(Kompletny przewodnik po tworzeniu nawyków dostaniesz w moim darmowym e-booku)

– jeśli pewnych rzeczy nie powinieneś, nie chcesz lub nie możesz robić codziennie (np. chodzić na fitness czy biegać) wyznacz konkretne dni kiedy będziesz działać.  Łańcuch i nawyk i tak powstaną

– świat się nie zawali jeśli raz czegoś nie zrobisz. Jednak pamiętaj: opuszczenie jednego dnia sprawi, że łatwiej będzie Ci opuścić kolejny dzień

– żeby uniknąć ryzyka zerwania łańcucha, staraj się codziennie wykonać cokolwiek związanego z twoim celem. Nie idziesz na siłownię – zrób 5-10 pompek w domu lub firmie. Nie możesz przeczytać rozdziału książki – przeczytaj stronę. Nie masz czasu lub sił iść na lekcję angielskiego – naucz się w domu 3 nowych słówek.

Wtedy zyskasz poczucie, że nie odpuszczasz. To również dobra metoda kiedy wszechświat spiskuje przeciwko tobie: dziecko zachoruje i z zaplanowanego wyjścia na siłownię nici.

– natychmiastowy sukces to marzenie. Od jutra mieć szczupłą sylwetkę. Nie palić. Mieć kondycję. Nauczyć się obcego języka.  Odłożyć pieniądze na wakacje. Piękne i zgubne marzenie.

– zacznij od drobnego, śmiesznie drobnego, działania (to może być pierwszy krok w realizacji o wiele większego planu). Powtarzaj je codziennie. Przebiegnij 100 metrów. Zjedz marchewkę. Odłóż 2 zł do skarbonki.  Znajdź 10 minut tylko na swoje hobby.

Po kilku dniach możesz nieco zwiększyć trudność. I tak aż osiągniesz zamierzony cel. To zdecydowanie łatwiejsza i pewniejsza metoda niż zmagać się z wielkimi postanowieniami.

– czas biegnie bardzo szybko. Efekt – nawet początkowo śmiesznie małych działań – pojawi się szybciej niż myślisz. Gdybyś zaczął ćwiczyć w listopadzie, to dziś miałbyś 5,10 czy 15 kg mniej?

– pracuj nad jednym nawykiem (jednym łańcuchem) jednocześnie.  Tak będzie o wiele łatwiej i skuteczniej. Kiedy skończyć zabierz się za następny.

– jeśli masz problemy z wystartowaniem, przeczytaj jak mieć wzmocnić swoją słabą silną wolę

Na koniec najważniejszy element

Ostatnią rzeczą, którą chcą robić ludzie, jest zrywanie czegokolwiek, co ma dla nich wartość – podkreśla Mike Vardy z Productivityist.

– na tworzenie łańcucha wybierz jeden cel, nawyk, sprawę, która jest dla Ciebie bardzo, bardzo ważna i znacząco zmieni Twoje życie.

Wybierz zadanie – jak pisze Gary Keller w świetnej „Jednej rzeczy” – po którego wykonaniu wszystko stanie się łatwiejsze lub niepotrzebne.

 

Napisz proszę, co chciałbyś osiągnąć używając metody Jerry’ego Seinfelda!